Wat doen wij?
Allereerst maken wij een afspraak met u om kennis te maken. Dit is ook het intakegesprek.
Tijdens dit gesprek leggen wij u uit wat Budgetbeheer is en wat het voor u betekent.
We maken samen met u een budgetplan. In dit budgetplan staat welke vaste lasten wij iedere maand van uw inkomen zullen betalen. Er staat ook in voor welke betalingen er gereserveerd (gespaard) moet worden en hoeveel huishoudgeld wij overmaken naar uw leefgeldrekening.
Vervolgens doen wij een verzoek bij de bank om een budgetbeheerrekening op uw naam te openen.
U zult hiervoor ook moeten tekenen. Het is uw rekening die wij voor u beheren.
Als de budgetbeheerrekening is geopend geeft u zelf het nieuwe bankrekening nummer door aan de afgesproken instanties. Als nodig kunnen wij u daarbij helpen.
Als het afgesproken inkomen gestort is/wordt op de budgetbeheerrekening zullen wij alle afgesproken betalingen en reserveringen voor u uitvoeren.
Post blijft u zelf ontvangen. Het is daarom belangrijk dat u wijzigingen z.s.m. aan ons doorgeeft.